torsdag 10 februari 2011

lata dagar?

I dag är en sån dag då jag inte kommer mig för att göra NÅNTING!
Tänker att baka skulle jag ha gjort... sorterat tvätt kanske... städat tvättstugan - ooo nej!!!... ja men?

Sen min utbrändhet vet jag att såna här dagar måste få vara just lata dagar, det är ingen vits att försöka prestera när kroppen och knoppen faktiskt talar klarspråk med mig: DU BEHÖVER VILA!

Jag kan se det som en fördel att jag faktiskt lärt mig att lyssna men samtidigt finns kraven där... "Du som är hemma måste väl hinna det och det och det!!!" Ja, dom kommer från mig själv, jag vet, men är svåra att inte lyssna på ändå.

Men när man varit utbränd är det en förmån att få jobba hemma. Tänk om jag - när jag har såna här dagar - skulle måsta i väg och jobba dessutom! Det skulle inte gå, då var jag utbränd på ett kick igen och dit vill jag aldrig mer!

Så det blir en lat dag här! (och det roliga är att när jag jag kan slappna av i lathet då brukar lusten att göra något infinna sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar