söndag 8 juli 2012

ett möte

Mötte en liten människa som verkligen gjorde mig glad i fredags kväll. Han satt 2 bänkar framför mig på nattmötet i stora tältet på Lappis. En liten herre i jeans och DC-skor som satt mellan sina föräldrar, ja stod upp på bänken ibland också.
När han vände sig om såg jag att det var en liten speciell kille och han mötte min blick stadigt och besvarade leenden och lite ögonblink.
Senare blev jag ensam på min bänk och då kom han och satte sig. Han berättade att han hette Josef och var 5 år och att hans storasyster målat hans naglar i silverfärg. Ja, färgen såg jag själv ;-).

Tänk att ett sånt möte kan göra hela kvällen ljus och glad. En öppenhet som gick rakt in i hjärtat på mig och som jag kommer att bära med mig länge, länge!

Ett annat möte som också kände i hjärtat var när vår senaste stötte ihop med sin dagis-bästis Vilgot! Två fyraåringar som bara tycker sååå mycket om varandra och som inte förväntat sig att mötas på Lappis!


2 kommentarer:

  1. Mänsko möten på "möten" ger mej ofta mer Jesus än allt annat program där ;)

    SvaraRadera
  2. Finns inget större än ett möte med en liten människa (till storleken).
    De har inte hunnit förkonstlas ännu!

    Kram!

    SvaraRadera