söndag 5 maj 2013

önskar

Nu önskar jag lite glädje.
Att något roligt ska hända istället för allt tråkigt som händer gång på gång.
Ska sanningen fram vet jag inte hur jag ska orka och räcka till. Jag har inte mer än 100% och just nu skulle jag behöva minst 300% men nått sånt finns ju inte...

Det är väl detta som är föräldraskapets baksida, nackdelen med att vara mamma. Man ska finnas där för alla i allt. Och man vill verkligen finnas där för alla barnen - stor som liten!

Men som sagt, nu önskar jag lite glädje och rolighet i stället för all sorg och smärta och vånda som vi går igenom gång på gång... att livet ska lätta lite likt en luftballong som fylls av varm luft och stiger uppåt!

3 kommentarer:

  1. Tänk om jag kunde skicka lite roligheter. Då skulle jag göra det på en gång.
    Om du har möjlighet att hälsa på här så kunde vi hitta på nåt roligt tillsammans. Och skratta mycket.
    Vila från allt ansvar en liten stund
    Det skulle vara roligt.
    Kram från din vän Marina

    SvaraRadera
  2. Det ber jag om att ni ska få!

    Kramar om dig!

    SvaraRadera
  3. TACK för omtanke kära vänner!!

    SvaraRadera