tisdag 13 augusti 2013

gemenskap

Som jag många gånger skrivit har jag ett växthus som jag älskar! Där har jag min oas, med pelargoner i alla färger, en soffa med massa kuddar, två sköna korgstolar och ett bord. Och en kamin!
I växthuset sitter jag gärna själv en stund och läser bibeln, ber och funderar. Där vattnar jag och plockar med blommorna eller går bara in och andas en liten stund.

När vi satte upp växthuset var tanken kanske mer lusthus. Vi tänkte också att det ska vara ett ställe för möten, där man kan sitta och prata en stund.

I söndagskväll hade jag två goda vänner på besök, vi brukar träffas då och då för samtal och bön tillsammans och nu var det min tur att vara värdinna och jag valde växthuset som mötesplats. Det var lite kyligt så jag tände en brasa i kaminen, tände ljus och fixade fika. Dom kom och vi fick några timmar tillsammans och innan dom åkte var det mörkt och bara stearinljusen lyste upp.

Tänk att ett växthus kan bli ett bönhus! Och ett VÄXHUS, ett hus där man får växa i mötet med människor!

Jag är enormt tacksam för denna bönegemenskap där jag får växa och vara! Och förhoppningsvis får jag ge något till mina vänner också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar