måndag 26 maj 2014

klagovisor

Jag är trött.
Jag är less på bråk.
Jag är hela tiden rädd för att nått hemskt ska hända.
Jag blir ledsen när jag ser hur osnyggt det är här hemma.
Jag har ingen energi.
Jag längtar efter sol.
Jag skulle behöva baka.
Jag längtar efter lust, lust att leva och göra saker men jag vill helst krypa in i soffhörnet och sova...

Så är det. Trist. Men aldrig långsamt för hela tiden är det full fart mitt i alltihop. Och bredvid mig ligger katten och sover som en stock.

Och jag vet att allt blir bättre när solen och värmen kommer tillbaka!
Och jag är så glad och tacksam för att jag får leva detta liv och för min fantastiska familj och för att vi bor där vi bor.
Och egentligen bryr jag mig väldigt lite om att det inte är skinande rent överallt.
Och i morgon får jag följa äldst dotra till Piteå.
Och snart är det sommarlov och då ska vi vända dygnet precis hur galet som helst, jag ska inte tjata om att gå i säng nånting på hela sommaren och jag ska inte ha arga barn som måste hinna med bussen på morgonen. Det sparar vi till slutet av augusti!



1 kommentar:

  1. Så fint att ha en hel ledig sommarlovs-sommar att se fram emot!

    Kram!

    SvaraRadera