lördag 7 februari 2015

det blir inte alltid som man tänkt sig...

... men vad spelar det för roll!!

Vår kyl och frys har gett upp. Och vår spis har gett upp.
Så i början av januari beställdes nytt vilket skulle levereras i onsdags. Inget kom och jag började efterlysa... det kom igår och som tur var så var vi hemma!

Glad i hågen började jag plocka ur för nu skulle det gamla ut och det nya in. Köksbord och golv var fulla av frysvaror. Spisen drogs fram och då upptäcktes första problemet: det var en annan kontakt på den nya spisen... så den står ute på bron fortfarande!
Så bar vi ut kyl och frys och kånkade in de nya. Då upptäcktes nästa problem: dom var 10 cm för höga för hålet!!!
Tur att vi har stort kök för nu står dom ute på golvet och vi har en liten sovalkov i stället!

Så i stället för ett nystädat kök med nya vitvaror sitter jag här i röran och det gör mig inte ett dugg! Maten är ju bra till i alla fall och vi HAR mat OCH nya vitvaror. Och det finns elektriker. Och jag har en händig man som fixar resten!


2 kommentarer:

  1. Åh... men det är ju för väl att du har så skön inställning! Kul att titta in här en sväng! :) /gella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du Gella, det lönas inte att hetsa upp sig speciellt som det var jag som beställde grejerna utan att mäta först 😜. Sen kommer inget på plats bara för att jag slösar energi på att vara arg!
      Kram till dig!!!

      Radera