söndag 5 april 2015

påskdag: UPPSTÅNDELSE!!!


JESUS ÄR UPPSTÅNDEN!!!

Nu när nåden har stigit som en sol ur Din famn
för att du offrats och lidit vill jag älska Ditt namn.
Av den makt som vill binda kan jag ta farväl.
Halleluja! Du har frälst min själ!
(Michael Johnson)

Och jag vill sjunga om Din kärlek, hur Du är med mig ner i djupen,
hur jag för evigt får vara hos Dig och vila i Din stor nåd.
(Maria Gustin Bergström)

Påskdagen, glädjens dag.Jesus uppstod, Han blev levande igen och han lever! Det är större än man kan tänka och förstå. Och allt detta lidande var för MIN skull, Han tog MINA synder och svagheter på SIG. Hur kan jag annat än älska och tillbe Honom!!
Och det var också för DIG!!!
Våga tacka och ta emot det sanna livet! Det är enklare än du tror: bara be en enkel bön: Jesus du är Herre och jag vill vara ditt barn nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar