tisdag 16 juni 2015

öppet brev till er som förstör!

Jag tror mig minnas hur det är att vara ung även om det är rätt många år sen.
Jag var inte på något sätt en vilding och jag förstörde inte saker men jag handlade i barnsligt oförstånd ibland.
Jag tror att det är det du/ni också gjort. Alltså gjort grejer utan att tänka på följderna...

En konsekvens av ditt/ert handlande är att jag har en pojke som inte kan somna själv på kvällarna längre fast han gjort det i flera år. Han kollar in var alla brandvarnare och larm sitter överallt dit vi kommer: i kyrkan, på bensinmacken (om man ska på toa är det bra att veta ser ni!), på äventyrsbaden, hos vänner. Och hemma har han stenkoll på alla brandvarnare.
Han är ständigt på vakt och det får tillföljd att han blir arg och på dåligt humör och när jag frågar varför får jag till svar "det är ju för brandlarmet i skolan, mamma!"

Han är snart 7 år och har verkligen njutit av att gå i förskoleklass men sen brandlarmet dragit igång flera gånger på några veckor är det inte roligt längre. Tur det blev sommarlov i alla fall.

Första gången det hände var det lite spännande. Andra gången fick han panik och sprang iväg från klassen. Tredje gången hade han tack och lov redan åkt hem. Och hade det hänt en gång till vet jag inte vad som hänt med honom!

Tänk att lite dumheter: spruta parfym i brandvarnaren eller elda på en toa på skolan, kan få såna konsekvenser för en annan liten elev... gör inte om det för då kommer jag och då är jag ARG!

Vänliga hälsningar C, mamma till N




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar