måndag 23 maj 2011

krav...


Jag jobbar hemma, men är ändå inte vad man brukar benämna hemarbetande eftersom jag har min inkomst som familjehem.
I och med att jag ändå "bara går hemma" tycker jag att jag borde väl ändå hinna det och det och det! Alltså på gränsen till orimliga krav på mig själv.

Men jag försöker bryta dessa tankar! Försöker inse att mitt jobb också kräver rekreation och vila.
Men så kommer måndag och jag har några timmar för mig själv och då drar jag igång: hinna det och hinna det... men vilan då? och tid för egna behov?  Brukar bli där efter 21 då barnen sover...
Och så här kan hela veckan se ut eftersom mitt jobb är alla timmar, alla dagar...

Farliga cirklar kan man lugnt påstå...
Så nu skiter jag i alla måsten och sitter i växthuset med en kopp kaffe och en deckare, "Patient 67" av Dennis Lehane! Och i eftermiddag åker jag till Ö-vik och lyssnar på gospel!
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar