onsdag 15 juni 2011

på rätt plats...

...men ändå inte. Eller på rätt plats men utan rätt sällskap.

För ett antal år sedan gjorde jag en rabatt som aldrig blev riktigt rätt. Jag provade att utvidga den men det hjälpte inte. Jag tog ihop den och flyttade om växterna men det blev ändå inte bra.

Så köpte vi vårt första växthus och medan jag var borta några dagar hade en händig man varit framme och gjort grund av järnvägssyllar och lagt plattor i och runt om. Precis bredvid denna rabatt. Vi ställde upp växthuset och gjorde klart. Och något hände.

Den rabatt som inte på nått sätt stämt blev plötsligt helrätt. Det var växthuset som fattats. Plattorna mellan rabatten och växthuset blev en perfekt inramning och när man sitter inne i växthuset och tittar ut är det så fint med denna rabatt.

Jag tänker att det är samma sak med en del människor som man upplever att dom liksom aldrig passar in. Det handlar nog kanske inte alltid om just dom själva utan om att dom inte fått hamna på rätt plats och med rätt sällskap.

Jag tänker väl att det handlar om att våga se våra medmänniskor som dom är och att våga låta dom komma till sin rätt. Om vi bjuder till tror jag vi får se hur människor plötsligt liksom kommer fram!

1 kommentar: