onsdag 18 april 2012

midnatt

Det är midnatt och jag vill inte gå och lägga mig, är inte alls trött än. Kan ju bero på att jag sov en timme på soffan efter middan! Eller på de 2 muggar kaffe jag drack här! Ja det spelar ingen roll, jag vill verkligen inte gå och lägga mig än!

Tankarna snurrar på och det känns som om det finns så många viktiga saker otänkta just i kväll, som om det är något jag håller på att vänta in. Sånt är spännande men lite frustrerande för att vänta är inte riktigt min grej...

Vänta... att vänta och att längta hör ihop. Är det något man längtar efter är det på nått sätt lättare att vänta - och svårare. Det krävs tålamod - eller som i mitt fall hellre uthållighet. Jo, det är nog så att jag är uthållig till max när det är något jag väntar på och längtar efter! Och just nu väntar jag och längtar jag och håller uuuuuut!

Det här blev ett ovanligt inlägg, skrivet direkt ur tankarna.
Och till just dig: det finns en liknelse som Jesus ger som jag återkommer till lite nu och då och som behandlar detta med att vänta och längta och be till Gud om det man längtar efter.
Det står i Lukasevangeliet, kap 18 och handlar om en änka som tjatar på en domare tills han ger upp och ger henne det hon begär. Läs och tänk att detta gäller lika mycket till dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar