fredag 15 februari 2013

lodjur

Jag har sedan barndomen haft en återkommande mardröm - dock ej nu på många år tack och lov!
Jag blir jagad av ett lodjur, hinner upp på trappan in till mitt barndomshem när lodjuret biter mig och jag kan inte skrika.
Det är nog ett inte helt ovanligt tema i drömmar men det kanske inte handlar om lodjur för nån annan...

I natt drömde jag om att det stod ett lodjur på fönsterbrädan utanför köksfönstret och tittade in och jag blev inte ens rädd utan ville öppna och klappa!

Kanske är det så att "odjuret" i mitt liv, det som varit mina största rädslor eller så, har försvunnit nu. Eller rättare sagt finns kvar men kan inte skrämma...

Eller så jämför jag vårt svarta "odjur" med en betydligt större släkting. Leon brukar också sitta på fönsterbrädan och jama när han vill in!

3 kommentarer:

  1. Intressant tolkning av din dröm.
    Men precis - så tror jag det kan vara!

    kramar om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ju mer jag tänker på det så stämmer det!

      KRAM

      Radera
    2. vad brukar Leon göra.

      Radera