tisdag 26 februari 2013

nöjd?

Har faktiskt haft ett par dagar då det hänt grejer omkring mig!!! Det hör inte till vanligheterna just nu...

Igår tog jag äntligen tag i vårt sovrum. Vi köpte ny säng på mellandagsrean och till den nya sängbord och lampor och ett slagbord för att kunna vinterförvara pelargonerna snyggt också.
Sängen kom upp i rummet samma helg och vi har sovit som kungar sen dess! Jag införskaffade nya snygga matchande påslakan och det skulle bli sååå snyggt.'

Men orken har inte funnits för att ta tag i att göra klart... Men igårmorse när jag vaknade och solen lyste in i vårt härliga sovrum kände jag att NUU! Och jag gjorde min del och sen på eftermiddan tog mannen tag i sin del av projektet och i morse gjorde vi klart!

Sen igår gjorde jag undan en massa saker som legat och i dag har jag bakat semmelbullar innan svägerskan kom på besök!

Nåå vad vill jag ha sagt med detta skrytande. Jag gillar egentligen inte blogginlägg där jag berättar vad jag gjort och hur duktig jag är...
Men när jag och äldsta dottern åkte till stan igårkväll sa jag att jag hunnit mycket varpå hon säger: "Då kanske du kan vara nöjd med dig själv ett litet tag!"

Oj! Det tog och tankarna har snurrat på idag. För så är det ju! Jag är sällan eller aldrig nöjd med vad jag gör. Jag tycker att jag borde hinna så mycket som "bara" är hemma men jag hinner så lite! Och eftersom jag hinner så lite kommer missnöjet och känslan av att jag är nog lite lat som inte hinner.

Men i kväll ska jag bara känna mig nöjd har jag bestämt!

Ps, bilder på sovrummet kommer i morgon - om solen lyser ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar