lördag 20 juli 2013

ernst?

Jag har förstått att många kvinnor önskar sig en "Ernst", en man som barfota fixar och trixar med allt i huset och trädgården och dessutom lagar himmelsk mat och bakar fantastiska grejer.

Jag önskar mig ingen sån för jag har en Tomas! Han är en fena på korv och makaroner, kokar fantastiskt kaffe över öppen eld, fixar och trixar med det mesta i och utanpå huset, hjälper mig med de tyngsta jobben i trädgården och är dessutom världens bästa pappa.

Sen kommer han på smarta lösningar också. Som den portabla grillen vi har i husvagnen: en gammal stekpanna han hittade i sandlådan, ett rostfritt galler från ett kylskåp och två avklippta, gröna växtstöd: enkel, smart, snygg och funkar utmärkt! Höjden till glödbädden ändras genom att trycka ner eller dra upp växtstöden och varmhållningszoner finns.


Sen kan jag själv också om jag sätter den sidan till ;-). Som blomstöden till solrosorna som började luta betänkligt häromveckan: lite avverkning i skogsdungen och några snören så var det fixat! Och snyggt blev det tycker jag :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar