fredag 25 april 2014

apropå livspusslet

Visst är livet ett pusslande många gånger.
Det är mycket som ska funka, många saker som ska stämma, många människor som ska samverka.
Närmande bor på landet och har många barn som ska vara med på olika aktiviteter är själva logistiken att likna vid ett 3000-bitars pussel med mycket himmel!!

Men vi pratar ofta om att få alla bitar på plats i detta pussel. Jag tror inte på att det överhuvudtaget går!
Varför? Jo av den enkla anledningen att när alla bitar ligger på plats då är jag död! För döden måste ju vara den sista biten i ett livspussel!

Och fram till dess vill åtminstone jag lägga vidare! Ibland är det lätt och ibland är det svårt. Ibland vill man slänga ner alla bitar i lådan igen och byta till ett lättare pussel. Men jag har fått detta liv att leva och då får jag lägga mitt pussel i tacksamhet till Den som gett mig livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar