fredag 19 september 2014

en dag bara för mig!

Fick i läxa i våras att göra saker bara för mig själv och i dag har jag verkligen gjort det!
Jag och min svägerska åkte till Umeå på Väv 2014 en mässa för alla som gillar vävning och annat textilt hantverk. Och det gör jag! Ja, jag har inte vävt på mer än 10 år pga av att jag inte orkade när jag bränt ut mig och sen inte kommit tillbaka till just detta hantverk.

Vi kom dit kl 9 då mässan öppnade och var där till kl 15.30 och vi klämde och klappade och tittade och njöt av allt fint som andra gjort och allt fint som fanns att köpa. Och vi handlade! Jag hade bestämt mig för att inte snåla utan köpa det jag ville ha och det gjorde jag:

Jag köpte en härva handfärgad tunn ull som ska bli en enkel, rätstickad trekantsjal!
Jag köpte 2 härvor av ett favoritgarn, Karin Öbergs Kalinka, ett lingarn med otrolig lyster. Det ska bli en effekt i en blå tröja.
Jag köpte 2 nystan svart Kauni, komplement till flamfärgade som jag redan har!
Jag köpte 12 små härvor i olika naturgråa nyanser ull. Det ska kanske bli en tröja till Nemo som bett mig sticka en till honom ❤️!
Jag köpte en fläta med färgad ulltops för att spinna av och 2 påsar med färgade lockar att karda in i min gråa gotlandsull!
Jag köpte ett startkit för att färga ull och garn och det verkar superroligt!
OCH jag köpte mig en klänning, en orange linklänning! Men den får jag senare!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar