fredag 2 oktober 2015

fredag

Sitter på Starbucks med en dubbel espresso och en croissant. Ensam!
Döttrarna tränar på Soulcycle här brevid och jag njuter av ensamheten mitt i vimlet.
Sveper kaffet för att komma över huvudvärken som kom i natt, troligtvis pga jetlag och koffeinbrist. Men vi är här!!!! Mitt i storstan närmare bestämt i Soho.

Det blev en lång dag igår då larmet ringde 03.45 och vi kom i säng vid 01.30 svensk tid...

När vi kom till hotellet visade det sig att vi blivit AVBOKADE! Lite jobbigt men det var dom som strulat så det löste dom med många ursäkter, dom är serviceminded i Amerika!

Sen gick vi ut och letade upp en restaurang där vi åt 2009 då vi var här. Ett litet kinesiskt matställe, lite sunkigt och kaotiskt men med himmelsk mat!
Därifrån tog vi oss till Rockefeller center där vi tänkt oss en härlig kväll med fantastisk utsikt över stan. Och nog är det utsikt men regnet gjorde det mindre angenämt.

På väg tillbaka tog vi vägen förbi Times Square så Moa skulle få se och sen tunnelbana tillbaka till hotellet och SÄNGEN!


Nu sitter jag som sagt här och njuter, ska köpa mer kaffe och plocka fram stickningen och vänta på mina fina flickor. Och vad som händer sen tar vi en annan gång!
 





2 kommentarer: