onsdag 7 mars 2012

berörande röster

Detta med olika sångröster och stilar.
VAD är det som gör att man blir berörd av musik? Ja för mig är det ofta texten som tar tag i mig men riktigt berörd blir jag av vissa röster. Då kan dom nästan få sjunga vad som helst!

En som berör är Mary J Blige. Det finns något i hennes röst och sätt att sjunga som gräver sig djupt in i det djupaste av mig. Går ej att förklara, det är som en borr helt enkelt! Rakt in dit där mina djupaste känslor bor.

Jag minns ett tillfälle när jag var led av utmattningsdepression så såg jag henne på tv. Hon sjöng "No More Drama" och jag grät!!
















En annan röst som betytt mycket är Angie Stone och speciellt en låt som också fanns med ofta ofta under sjukdomstiden. "No More Rain".




Och så en svensk röst som betytt mycket: Rebecka Törnqvist. Första gången jag hörde henne föll jag som en fura! Å det var denna låt!




1 kommentar:

  1. Precis så är det...texten-och rösten ...för mig också.
    En viss röst är som du skriver- en borr som hittar vägen till det man kanske inte ens visste fanns inom en.
    Kramar och önskan om helgfrid!

    SvaraRadera