onsdag 30 maj 2012

morgonäventyr

Nu var det länge sen jag skrev nått så vi börjar med nått lättsamt ;-)!

Dagen började med att jag ännu inte gått i säng, somnade kanske runt 01.30. Det var många tankar som skulle på plats efter en mycket fin kväll i växthuset. Jag och två goda vänner träffades för bön och prat och fika och växthuset förvandlades till bönhus!

I alla fall så resulterade det sena sänggåendet med att jag sov lite för länge, rusade upp för att väcka barnen och skulle öppna dörren till 8-åringen. OCH DEN GÅR I BAKLÅS!!! PÅ ANDRA VÅNINGEN!!! Behöver jag säga att paniken var nära?! Ringde mannen som givetvis jobbar en sån här morgon och frågar vad jag ska göra men vi kommer fram till att ungen får klättra ut för som av en händelse så har vi en byggnadsställning precis utanför hennes fönster just nu då detta händer!! Så snabbt på med kläder och ut och försöka "prata ner" henne.
Hon fixade det galant trots att ställningen svajade och stegen var lååång och han både fika och komma i väg till skolbussen i tid!

Så dagens hjälte är ZEINAAAAB!!!


2 kommentarer:

  1. Instämmer: Hon är tydligen inte höjdrädd den tjejen.

    SvaraRadera
  2. Hon kröp över ställningen och benen darrade när hon kom nerför stegen men hon var helt cool annars!

    SvaraRadera