torsdag 13 november 2014

packad!

Packad och klar! Avfärd i morgon kl 07.00!

Jag åker bort själv i helgen. Fredag - söndag i stickandets tecken!
Jag ska på Stickretreat i Kalix tillsammans med ett trettital andra nördar.

I min begränsade värld betyder "retreat" något helt annat. Då handlar det om bön, bibelläsning och tystnad. Kan inte tänka mig att det blir helt tyst bland 30 stickande människor i olika åldrar! Men jag kan tänka att det ändå är en retreat utifrån att vi åker bort och ut till en herrgård utanför tätorten!

För mig blir det en helg då jag förhoppningsvis kan få rensa hjärnan. Få tänka på något helt annat än det som snurrar på i vardagen och få göra något där det bara är jag själv - och där förhoppningsvis ingen ropar "mammaaa!" och pockar på min uppmärksamhet ;-).

Och för mig börjar helgen redan i morgonbitti då jag sätter mig i taxin som tar mig till bussen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar