lördag 8 november 2014

orden

Orden som flödat sinar. Det är därför det uppdateras dåligt här på bloggen.
Jag tycker om att skriva. Att fundera och sätta ner tankarna i skrift, vrida och vända på ord och formuleringar. Men det sinar i ordflödet...

Det är mycket som sinar. Sången som varit så betydelsefull i mitt liv är nu bara lite droppande ur en dåligt tätad kran som sällan eller aldrig vrids på.

Det känns inte bra! Jag behöver båda orden och sången för att känna mig hel och fri!
Men jag vet inte hur man ska få igång flödet igen?
Kan det vara så att det är så här det ska vara??? Känns INTE roligt men vad gör man?!

Det enda som inte sinat är i alla fall sticklusten!

3 kommentarer:

  1. Jag varken handarbetar eller sjunger och skrivandet är det skralt med. Det får gå det också. Om inte lusten kommer tillbaka så gör den väl inte det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant Ingela, men jag längtar efter orden och musiken...

      Radera
  2. Och jag saknar konstigt nog varken det ena eller det andra särskilt mycket. Trots att de båda (eller de tre) varit så stor del av mitt liv.

    SvaraRadera