onsdag 3 december 2014

brun

Brun är färgen jag tänker på idag. Brun som i nazist. 
Och stöveltrampen hörs om något ännu högre än dagen efter valet för nu ser vi vilken makt vi gett Sd.

Riksdagens talman är Sd:are och till honom ska Löfven gå och säga hur han ska ha det... förtroendeingivande? NEJ!
Sd har visst också sagt att dom tänker fälla alla budgetförslag och krossa Miljöpartiet.
Det här är bara början på något mycket mörkt och brunt...

Vad kan jag göra? Uppriktigt sagt vet jag inte. Jag har nyttjat min rösträtt och röstat på det jag tror på och om alla gjorde det och tänkte efter vilket samhälle vi vill leva i så hade vi nog en annan situation i dag.... men kan vi göra något mer?

Vi kan hela tiden kämpa för det goda, kämpa för människors lika värde. och vi kan ÄLSKA! 
"Mina barn, låt oss älska, inte med ord eller fraser utan i handling och sanning" skriver Johannes i ett av sina brev i bibeln. 
För mitt i detta mörker som råder ser jag ljusglimtar i form av människor som engagerar sig för sina medmänniskor, för tiggarna i västerbotten, för kvinnor på Pantzisjukhuset i Kongo, för ensamma männsikor i Norsjö som behöver få ett fint julfirande... ja jag skulle kunna skriva många saker.

Låt oss hjälpas åt att tända ljus i stället för att förbanna mörkret. Jag tror att det är enda vägen att komma ut ur mörkret.


1 kommentar:

  1. Fantastiskt fint inlägg.Vi fortsätter att jobba för mer medmänsklighet både i vår närhet och längre bort.

    SvaraRadera