måndag 6 februari 2012

jag.har!

För nån vecka skrev jag ett inlägg om att jag ville ha en katt men att min allergi sätter käppar i hjulet. Vi har letat och funderat och träffat några katter men det har inte funkat.
Så fick vi vetskap om en katt som skulle omplaceras och fick möjlighet att ta hem honom på prov.

I torsdag kom han då in i vårt hem: en majestätisk svart katt vid namn León! Första dygnet låg han under soffan och tryckte. Tyckte nog det var en chockartat upplevelse att komma in i familjen Holmlund där det aldrig är tyst och där den yngste jagar en för fullt så fort man sticker fram nosen.
Men på fredagkväll kom han fram och sen har han varit med mer eller mindre.

Och jag verkar tåla honom! Visst kliar ögonen om jag gosar med katten och sen stoppar fingrarna i ögonen men det behöver man ju inte göra! Sen är ju tanken att han ska vara utekatt också (och jaga de små djuren med lång svans som jag så innerligt avskyr!!) och dessutom bo en del i lillstugan med Moa.



3 kommentarer:

  1. Vilken stilig katt.
    Passande namn också. Leon.
    Lycka till med honom och hoppas han blir en duktig musjägare och att han låter bli dom söta småfåglarna.

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig katt. Hoppas det går bra för din allergi. Ha det skönt. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. har du hört talas om Cornisch Rex och Devon Rex katterna?
    50% av allergigerna klarar denna kattras.

    Kram

    SvaraRadera