måndag 20 februari 2012

terapi

Det finns en terapi som fungerar alla dagar. Den är gratis och fyller flera funktioner. Och den finns tillgänglig nästan jämnt!

DUSCHTERAPI
En tidigare arbetskamrat kom med det begreppet och det har varit min bästa terapi i många år.

I duschen hinner jag tänka. Där kan jag gråta utan att nån hör det och tårarna rinner iväg med duschvattnet. Där kan jag be och sjunga utan att nån hör. Där får jag värme när jag fryser och där kan jag svalka mig om jag svettas.

Jag tror att det rinnande vattnet fyller en funktion i sig. Tänk bara på hur en porlande bäck ger en ro i sinnet! Och duschens normala funktion är ju rengöring - för mig både på ut- och insida!

Numera har vi ju bergvärme vilket också innebär att det ALLTID finns varmvatten så jag kan få en terapi-session!

2 kommentarer:

  1. Samma för mig.
    Det är i duschen jag kommer på hur det är och får sådana där aha upplevelsr. Det är som att det går lättare att tänka när man duschar.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Bad och dusch - ja där rinner mödorna och oron av - inte bara kroppen blir ren.

    Kramar om dig!
    Och önskar en fin helg!

    SvaraRadera