torsdag 13 september 2012

ännu närmare

Just nu stämmer underrubriken på bloggen väldigt väl: vad hjärtat är fullt av... man skulle också kunna kalla bloggen "operationsblogg" för det är nästan det enda jag har i huvudet!

Var på inskrivningsbesök i Umeå i tisdags och fick träffa tjejen som ska operera mig. Det kändes helt overkligt att JAG ska genomgå en plastikoperation, att det är min kropp hon ska omforma, att det är en massa hud på magen som ska tas bort och att naveln ska flyttas!
Kirurgen påtalade att detta var en betydligt jobbigare operation än överviktsoperationen men det har jag förstått... sen kan man nog inte förstå hur jobbigt och ont det kan vara när man lossat all hud på hela magen och den ska växa fast igen eller när man syr ihop magmusklerna och det ska läkas. Skräcken är att få hosta!! Och hur bär man sig åt att sjunga när magmusklerna är sydda???

Jag träffade också narkosläkaren och visst känner jag oro för att bli sövd eftersom jag mådde så dåligt efter förra narkosen. Men vad göra? Det är bara att förlita sig på att dom vet vad dom gör!

Nåja, nu är det snart helg. Mycket ska fixas här hemma innan jag åker till Umeå på söndag eftermiddag...

4 kommentarer:

  1. Stort lycka till med operationen!
    Tänker på dig.

    Kram från Tolmia <3

    SvaraRadera
  2. Lycka till och hoppas det går bra, vi tänker på dej.
    Kram från Lis-Marie och Göran i Lekeryd.

    SvaraRadera