lördag 17 november 2012

dax igen

Nu är det dax igen för en sån där toksak som jag ibland lovar... typ som när jag sommarpratade i Skråmträsk i juli! Det var för övrigt otroligt häftigt och roligt och gav verkligen mersmak!

Som sagt, dax igen. Denna gång handlar det om Tisdagscafé i Missionskyrkan i Malå och nu ska jag både prata och sjunga. Min bästis Helen ska spela.
I dag har jag varit hos Helen i Malå och vi har övat och det har gått jättebra faktiskt! Problemet är bara att jag är ganska förkyld och hostig och rösten är väl inte på topp... jag hoppas att jag blivit liiite bättre innan tisdag i alla fall...

Vad ska jag prata om då? Ja temat är Årstider och det kommer nog att handla en del om jämförelse mellan livet och de olika årstiderna men än är jag inte helt klar med vad jag ska säga sååå...

Det känns i alla fall som en förmån att få sjunga och berätta om mitt liv och framför allt hur tron på Jesus gjort att jag är där jag är! Och jag hoppas att nån får gå därifrån med en liten gnista av hopp i alla fall!!

4 kommentarer:

  1. Ber för din röst och är säker på att det blir bejublat!
    Kramar om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke Kaela!!!
      Kram till dig med !

      Radera
  2. Hej!
    Kul att du tittade in hos mig!
    Jag måste svara åt dig som till de andra som frågatom stickväskorna.
    Hinner inte sy på beställning just nu (mer än till några bekanta som frågat snäll), men jag har planer på att sy upp lite under vintern och lägga ut till försäljning.
    Så håll ögonen öppna!
    Titta gärna in fler gånger!
    Och lycka till med ditt framträdande!
    Ann-Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag hålla ögonen öppna!!!

      Catharina

      Radera