tisdag 6 november 2012

julklappar...

... börjar det vara dags att tänka på börjar jag inse. Med stor barnaskara i alla åldrar är det ju inte gjort i ett nafs även om de 2 äldsta talat om vad dom vill ha och då är det enkelt! Svårast är nog 11åringen som enbart önskar dyyyra grejer: ny mobil, surfplatta, dator, spelkonsoll... Minstingen han önskar sig en "ny skjutbössa med kikarsikte som pappa" (påverkar man barnen med sina intressen eller???)

Min man har alltid varit barnsligt förtjust i att fixa paket. Innehållet är inte lika viktigt men han gillar att överraska och komma med sånt man inte förväntat sig. Genom åren har jag fått en hel del lappar med texten: "köp dig...." och olika saker jag prata om att jag skulle vilja ha. Och eftersom vi har totalt gemensam ekonomi har det aldrig spelat nån roll om jag använt mitt eller hans kort när jag inköpt min julklapp :-)

För ett år sen köpte vi en ny bil och mannen brukar säga att det är Catharinas bil! Den står på han och är vår men visst är det liiite kul att han säger att den är min och själv kör omkring i gammbilen.
Fjolårets julklapp var ett gammalt rostigt extraljus och en lapp att jag skulle få nya till nybilen.
Det fick jag i helgen!
3 fina xenonljus som han monterade och bäste mågen kopplade in så nu har jag superljus när jag kör MIN bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar