måndag 24 december 2012

världens konstigaste...

...julaftonsinlägg kommer här.

Att en vecka kan gå så fort och så otroligt långsamt på samma gång! För en vecka sedan hade jag satt igång en tvätt med sofföverdrag, tänt ljuslyktor i fönstren och planerade för en dag i julstökandets tecken men så ringde mobilen och allt ställdes på ända.
Jag tror att jag alltid kommer att minnas vad jag gjorde den stunden, vilka kläder jag hade på mig och hur vi slängde oss i bilen och körde en mardrömsresa mot Skellefteå...

En sån här gång önskar jag att jag vore 4 år igen. Vi har förmånen att leva med två 4åringar och deras glädje inför julen kan inget ta bort. Glädjen över att gröttallriken dom ställde ut igår är tom och står på bron igen, glädjen över att tomten kommit med paket i natt och lagt under tallen, glädjen över morgonpaketens innehåll, glädjen över att lägga ut godis till tomten.
Samtidigt har den yngste haft en sorgsen och tung gårdag där han helst velat sitta i knä och varit vaken mycket i natt... det är inte lätt att förlora sin bäste kompis och nästan inte förstå...

Men nu är det julafton i alla fall och vi ska vara tillsammans och glädjas åt det vi har samtidigt som vi sörjer så hjärtat vill brista!

Men God Jul på er alla och tack för att ni läser mina knasiga tankar!

2 kommentarer:

  1. Så är det ofta - sorgen och glädjen de vandra tillsammans här i livet.
    Önskar er en ljus jul-med en underbar gemenskap med varandra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev en fin julafton där barnens glädje stod i centrum. Att få se 4åringarna öppna julklappar gjorde allt så mycket ljusare!

    SvaraRadera