måndag 1 april 2013

annandag

eller en annan dag...
Gårdagens uppståndelseskimmer håller i sig men för de flesta av människorna runt Jesus var det fortfarande påskafton. Ryktet om att Jesus blivit levande igen hade nog inte spridits så mycket, kanske av rädsla för överheten...

Men 2 vandrare fick sällskap av en sällsam man. Han förklarade skrifterna för dom, varför Jesus måste dö och att han skulle uppstå. Dom bjöd in honom på kvällsmat och när dom satt där och mannen bröt brödet så såg dom: DET ÄR JU JESUS!!! Då försvann Han ur deras åsyn.

Jag har i dag haft förmånen att få medverka i en Gudstjänst där vi fick uppleva hela påskens budskap i bild, musik och tal. En resa från skärtorsdag till påskdag med känslan: detta handlar om mig! Det var för mig allt detta hände! Och det var för dig...


Det var för mig som Han utstod smärtan och kampen.
På sina skuldror tog Han min synd!
Det var för mig som Han uppstod, besegrade döden!
Jesus triumferade för evig tid!
(Maria Gustin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar