måndag 15 april 2013

barndom

Ibland hamnar man i nostalgi och minnen och i afton blev det så!

Jag och Emmy hälsade på min fader en sväng och hon kom på att hon ville låna lite foton och scanna in så dom finns kvar. Bl a ett ungdomfoto på min mamma och ett familjekort som togs i samband med min konfirmation. Pappa sa då att vi kunde ta de album med kort som fanns också så vi bar ut en bunt i bilen.

Oj så roligt det är att se sina föräldrar unga! Att få återse morfars och farfars och släkten! Att få minnas kalas i midsommartid och tonårens cykelsemester!

Och min morfar! Kalle Löfdahl! Lång, rakryggad och ganska kärv. "Stäng döra" minns jag hur han sa åt oss när vi sprang ut och in, antingen var det myggen eller så var det kylan som skulle hållas ute!

1 kommentar:

  1. Tänk att det ändå finns lite foton sedan vi var små också. Våra barn kommer att ha mycket mera.

    Kramar om!

    SvaraRadera