torsdag 4 april 2013

resfeber

När jag var drygt 1 år flyttade min extramormor till Örebro och då har mina föräldrar berättat att jag sjöng "Barnatro, barnatro, till himmelen du är en Örebro"... hmm pratglad och ordrik redan då...

Sen har jag besökt Örebro vid några tillfällen. Första gången minns jag inte men har även där fått berättat att jag åt plommon tills jag fick ont i magen.... hmm matglad redan då...

Å nu är det dax igen. Jag och Moa åker på en liten tripp till Örebro i helgen. Hon ska hälsa på sin syster och jag ska bara njuta av att få vara ensam med henne och med mig själv. Vi åker nattåg och ska bo på hotell! Vi ska shoppa och äta gott och så ska hon givetvis vara med sin storasyster med familj!

Jag är ju nu genetiskt och socialt så beskaffad att jag helst vill vara hemma. Det är roligt att fara iväg men helst är jag hemma! Så därför blir det lite lagom gruvsamt att börja packa och komma iväg. Så därför kära vänner, ge mig gärna en spark i baken då och då och dra ut mig ibland för annars är risken stor att jag blir en eremit! (faktum är att det är en lockande tillvaro!!)

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt fin resa - och får ni tid över, vilket kanske är att hoppas för mycket - så är det bara 10 mil till Norrköping från Örebro!

    Sååå välkomna!
    Även om vi inte kan bjuda på natthärbärge på de 27 kvm vi evakuerats oss till medan badrummen totalrenoveras i huset.

    SvaraRadera