lördag 29 oktober 2011

på resande fot

Jag befinner mig för närvarande i landets sydligaste delar, närmare bestämt i Lund.
Vår äldsta läser en kurs där hon måste ner på vissa seminarier och föreläsningar och denna gången tog hon sin gamla mor ut på lite husmodersemester.
Vi kom ner på torsdagkväll och åker hem igen i morgon.
Gårdagen spenderade jag på stan: ögonshoppade (hittade verkligen inget jag ville köpa utom en ny glasinsats till pressobryggaren), åt lunch och njöt, fikade och njöt samt var in i 2 kyrkor och tittade. Jag behöver verkligen inte mycket för att känna att jag har ledigt och semester!
På kvällen var vi på bio och jag lyckades hålla mig vaken hela filmen!!!

I dag har vi varit utrikes! En tripp till Köpenhamn dit jag aldrig varit förr. Fikat, shoppat, tittat, ätit, gått fort och hårt och FRUSIT!!!! Trodde aldrig jag skulle bli varm igen med det var varmt och skönt i lägenheten så det gick fort.

Nu avslutar vi lördagen med att duscha tills vi svimmar och äta godis tills vi spyr: en helt okej lördagkväll med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar