tisdag 17 januari 2012

allergi?

Jag brukar säga att jag är stress-allergiker. Det kommer sig av att jag gått igenom en period av utbrändhet och efter det tål jag inte stress, får lågtryck i psyket av stress.

Vad jag insett senaste veckan är att jag inte tål att ha det för bra heller! Låter konstigt eller hur men jag tänker att det också blir en stressreaktion. Det har hänt så mycket bra och roligt i livet på väldigt kort tid och likafullt hamnar jag i lågtryck!

Men det kanske är samma sak, hjärnan får för många intryck och då spelar det ingen roll om det är positiva eller negativa intryck, tankarna och känslorna slår knut om varandra i alla fall (upptäcker nu när jag skriver att jag har problem med  rättstavningen vilket är ett typiskt stressymptom hos mig!).

Men visst är jag lyckligt lottad som får ha det så bra och får uppleva så mycket roligt och fint i mitt liv! Och längst därinne finns i alla fall en stor glädje och tillförsikt! Och en vetskap och erfarenhet som säger mig att detta går över :-)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar