måndag 9 januari 2012

januari...

Förutom sommaren så älskar jag januari! Skrev om det i fjol också vill jag minnas, men det är något så vilsamt över denna kalla, fortfarande mörka månad. Kanske är det att ljuset trots allt är på väg, att det liksom sipprar fram igenom det mörka...

I januari börjar jag drömma sommardrömmar; frödrömmar och trädgårdsdrömmar. Då tittar jag ut genom sovrumsfönstret, ner på det snöiga och frostiga växthusen och tänker att snaaaart...

I januari vill jag ha vita gardiner igen, gardiner som släpper in allt ljus som bara går...

I januari drömmer jag om sommarkläder, om bara, bruna ben och fötter och barn som springer direkt ut i gräset på morgonen - och givetvis om mina frukoststunder i växthuset!

Detta drömmer jag om samtidigt som jag njuter av denna månad! Som jag njuter av kylan och januariljuset! Som jag njuter av ylletröjan och fårskinnstofflorna och de tända ljusen!

Men ser ni solstrålarna i träden till höger i bilden? Januariljus!!

1 kommentar: