tisdag 15 januari 2013

förebild

Jag har egentligen aldrig haft nån riktig förebild i livet. Det finns en hel del människor som gjort starkt intryck på mig och gjort mig till den jag är idag.
Framför allt mina föräldrar men också andra släktingar som ex min faster Märta. Men ingen som jag tänk om: som henne/honom vill jag bli. Inte ens några musikaliska förebilder har jag haft.

Men på senare år har jag hittat en förebild:
MUMINMAMMAN!

I Wikipedia kan man läsa om henne: "Muminmamman besväras inte av småsaker. Hon symboliserar den lugna källan och kan alltid få Mumintrollet och hans vänner att känna sig trygga, men låter samtidigt Mumintrollet själv upptäcka världen och lära sig av sina misstag."

Muminmamman verkar inte stressad, hon kan fixa det mesta med det hon har i sin handväska. Hon är ett mumintroll och dom går i ide dvs sover hela vintern. Visst förstår ni att hon är en förebild!!!
Men frågan är om hon är en ouppnåelig förebild?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar