fredag 11 januari 2013

vadå?

Fredagsstädning - vadå? Jag har i alla fall plockat upp lite smålego...
Städa undan julen? I köket är det i alla fall inte jul längre...
Matlagning? Lunchen fixade Moa tack och lov...
Tvätt? Källaren är full av ren tvätt i alla fall även om den inte är upphämtad och vikt...

Mycket blir oväsentligt i tider som dessa. Och orken är väl inte heller på topp... men om jag gör det jag känner att jag vill göra brukar det bli gjort en hel del i alla fall. Som 2 kaksorter bara för att! Kan vara bra till fika eller hur?!

Min inre stämning går upp och ner som vågor. Det kan rulla på rätt lugnt och plötsligt kommer en storm med jättevågor gång på gång. Och bäst vad det är kommer en tsunami-våg som man inte på något sätt kan värja sig emot utan man dränks i sorg, saknad och vanmakt.

Fick frågan idag var jag fanns i allt detta... tja, vad svarar man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar