onsdag 20 mars 2013

våraning

Trots nattkyla och kallblåst anar jag våren.
 Det är ljust längre på aftonen och på morgonen väcks jag av ljuset de gånger vi inte dragit ner rullgardinerna i vårt ljusa sovrum.
Och skogen börjar långsamt skifta i lila på nått konstigt, vårigt sätt.

Ni som följt min blogg ett tag vet att trädgård och blommor är en stort intresse. Att få stoppa händerna i jord är bland det bästa jag vet och i dag var det dags för såjord för första gången detta år. Det blev lite tobaksblommor i olika färger, tagetes och petunia som nu står i fönstret. Ja än så länge är det bara brun jord men jag VET att det ska gro!

För nån dag sen läste jag ett bibelord som kändes som en vårhälsning mitt i allt kallt och mörkt. Som att det finns en framtid där borta, en framtid med ny mark och nya möjligheter.

Så åt er i rättfärdighet, skörda efter kärlekens bud, bryt er ny mark. Det är tid att söka HERREN, till dess han kommer och lär er rättfärdighet.
 
Hosea 10:12
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar