fredag 22 augusti 2014

stenrik!


Äntligen kom jag mig för att beställa sten till mitt trädgårdsprojekt. 7 kubik av storlek "kattskallar" modell större och 8 ton gårdsgrus. Så nu är jag stenrik i alla fall!!

Och i dag kom jag mig äntligen för att sätta igång med stenläggandet. Ett riktigt pusselarbete. Och otroligt roligt.

Jag hann med mer än jag trodde och det känns i kroppen i kväll!

På bilderna syns den nya rabatten där jag planterat diverse perenner som ska trivas i skugga. I halvcirkeln med gårdsgrus ska vi ha ett bord och stolar, en frukostplats eftersom det är morgonsol där!

Jag är nöjd! Det verkar lovande och det blir som jag tänkt mig :-). Vad tycker du?




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Men så fin tdet blir och så snabbt! Kul att se att du är på gång igen!
    Hälsar MaLin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack MaLin! Jo jag är på gång. Det visade sig att jag led av järnbrist (igen) och nu har jag fått järndropp och är myckte piggare :-)

      Radera