måndag 1 augusti 2011

vissa dagar minns man!

Vissa dagar i ens liv minns man vad man gjorde även om det är högst ordinära händelser. Det är dagar som något annat viktigt etsat sig in och som gör att man minns annat lika klart.
Det kan vara roliga saker och tråkiga och hemska saker. Jag minns exempelvis tydligt att jag låg i sängen och hörde att Palme blivit mördad!

Den 1 augusti 1988 minns jag också för då föddes vår Emmy. Nu tänker kanske nån att har man fött barn så minns man väl men jag födde inget barn. Jag var sjuk och fick åka hem från jobbet! Hög feber och förkylning! Och så föddes hon borta i Korea utan att jag visste om det! Men när vi fick veta att hon fanns och skulle bli vår så mindes jag ju också vad jag gjort en månad tidigare då hon föddes!

I dag fyller hon 23 år! Grattis bästa största dottern min!!

PS: vacker är hon också ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar