tisdag 21 augusti 2012

ensamhet

Jag har ett stort behov av att vara ensam. Och länge trodde min man att jag var konstig men sen han insett att det är ett arv från min käre fader så accepterar han det och stöttar när jag behöver en stund själv. Sen Tomas  började jobba kvällar och nätter har ju detta löst sig så bra för när barnen gått i säng får ju jag min ensamma tid gratis så att säga!

Eftersom vi fått en ny familjemedlem i sommar så går livet för närvarande på i turbofart. Jag hinner inte ens duscha vissa dagar! Och  så är det sommar och då blir jag inte ensam på kvällen sen barnen somnat för de större är vakna länge!!
Så igår kväll kände jag bara att nu måste jag vara ensam så jag tog sovsäcken och gick ut i växthuset och la mig. Tände lite ljus och tog med en te-mugg och somnade sååå gott i mörkret.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar