måndag 27 augusti 2012

glad!

Det finns en sak i mitt liv som gör mig så otroligt glad just nu och det är att jag kommit igång med att sticka efter sååå många år utan handarbete.
I februari skrev jag ett inlägg här om hur jag kommit igång och i sommar har det verkligen blivit mycket stickande!
Att få ha något som är "mitt" på nått sätt, en sysselsättning utöver städa, tvätta, laga mat, baka, sköta barn, plocka undan, prata med soc osv osv osv. Det är så skönt och avstressande samtidigt som det är utmanande och inspirerande.

Innan sommaren lovade jag mig själv att lära mig en teknik som heter "magic-loop" och som innebär att man kan sticka ex 2 sockor samtidigt på en rundsticka. Det håller jag på med nu!!
















Jag har också hunnit sticka en kofta utifrån ett mönster på engelska vilket också är en ny erfarenhet och något som jag inte trodde att min hjärna skulle fixa! Koftan är dessutom stickad uppifrån och ner och ärmen är gjord med "magic-loop"!!!


Ja detta blev ett stor-skryt-inlägg men faktum är att jag är så hjärtinnerligt glad över att jag kan! Att orken och uthålligheten och intresset och inspirationen återkommit!!

Och nästa projekt är också en kofta. Uppifrån och ner igen och i liknande färger :-)


4 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa detta!Vad duktig du är! Visst har handarbete en läkande kraft!? Skryt på bara! Vi måste vänja oss av med denna vår (falska?) blygsamhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo att hitta tillbaka till handarbetet är så otroligt skönt och eftersom vi just nu lever i turbofart så behövs stickningen som motvikt på nått sätt!

      Radera
  2. Hej
    Nyss hittat din blogg och har hittills bara läst några av inläggen. Hoppat lite fram och tillbaka och läst fläckvis här och där, men var tvungen att avbryta för att fortsätta en annan gång. Din blogg berör mig. Svårt att sätta fingret exakt på vad det är som berör mig, men jag älskar din enkla avskalade text då du beskriver vardagen här och nu. Jag berörs av den positiva undertonen i nästan alla inlägg. Vissa är som en predikan i sig! Jag som just nu ser rätt mörkt på tillvaron, som upplever att livet är fyllt av motgångar och besvikelser, behövde nog läsa din blogg just idag, just nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad glad jag blir när jag läser det du skriver! För ibland vet man inte om man når ut det minsta med det man skriver... Hoppas ditt liv kan få bli ljusare!

      Radera