onsdag 27 april 2011

Glad!!

För ca 2 och 1/2 år sen fick jag möjligheten att göra en överviktsoperation "gastric bypass". Efter operationen har jag gått ner ca 40 kg. Jag har mått bra hela vägen, inga som helst problem! Jag är sällan eller aldrig hungrig eller sugen så jag får faktiskt tvinga mig till att äta, ett heeeelt nytt problem måste jag säga :-).
Eftersom jag mått så bra har jag struntat i efterkontroller och så. Kanske inte så klokt för vad vet man om hur man EGENTLIGEN mår? Så när jag nu behövde ny blodtrycksmedicin passade jag på att begära provtagning på allt möjligt vilket jag också fick göra.
Och i dag fick jag svar: jag mår lika bra som jag trott!! Alla värden var normala, järndepåerna fyllda och B12 inom det normala ( dock på den lägre sidan... ska nog äta det ändå...).

Jag tänker ibland att jag varit med om ett under. Att få gå från ordentligt överviktig till normal vikt och sen må bra hela vägen. Skinnet har dragit ihop ganska bra så det är bara magen som hänger och all värk i höfter och knän är borta.
Jag tänker också ibland: varför just jag? Varför har jag fått denna möjlighet?
Men jag är så enormt tacksam till Gud att jag fick möjligheten och att Han varit med hela vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar